شرایط و مقررات دریافت تسهیلات قرض الحسنه وام دانشجویی دانشگاه پیام نور

- 1دانشجوي متقاضی وام شهریه بانک انصار ،می بایست با حضور به نزدیکترین شعبه بانک انصار نسبت به تکمیل فرم هاي مورد نیاز و ثبت درخواست وام اقدام نماید

    توجه: دانشجویان متقاضی دریافت وام ، نیاز به هیچگونه معرفی نامه اي ازطرف دانشگاه و یا ثبت در دانشگاه ندارند

- 2افتتاح یک فقره حساب قرض الحسنه پس انداز به مبلغ 500,000 ریال نزد یکی از شعب بانک انصار .

- 3 حداکثر مبلغ تسهیلات اعطائی قرض الحسنه به هر دانشجو در هر ترم تحصیلی  براي سال تحصیلی 98-99 در مقطع کارشناسی 10,000,000 ریال، کارشناسی ارشد 28,000,000 ریال، در مقطع دکترا 83,000,000 ریال می باشد.

- 4  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد2.8 درصددرسال(1.4 درصددر هر ترم تحصیلی)تا سقف اعلام شده و برحسب اعلام نیاز دانشجو.

- 5زمان بازپرداخت اقساط در هر مرحله از نیمسال تحصیلی حداکثر 6 ماه است.

-6 به منظور سهولت دریافت اقساط ، حساب قرض الحسنه پس انداز دانشجو به عنوان سپرده دریافت اقساط تعریف می گردد. دانشجو پس از واریز اقساط به حساب سپرده، اقساط بصورت اتوماتیک به حساب تسهیلات واریز خواهد شد.

-7 پرداخت تسهیلات در هر ترم(تا پایان دوره تحصیلی) منوط به تسویه بدهی قبلی می باشد.

-8 دانشجویان می توانند در صورت تمایل نسبت به بیمه نمودن تسهیلات پرداختی حسب ضوابط و مقررات جاري بانک اقدام نمایند. بیمه نقدي تسهیلات 0.6 درصد و بیمه اقساطی تسهیلات 5 درصد همراه با دریافت  50000 ریال به صورت نقد می باشد.

-9 به منظور سهولت در امور دانشجویی براي کل دوره تحصیلی فقط یکبار تشکیل پرونده اعتباري صورت می پذیرد و به مراجعه مجدد در هر ترم تحصیلی نیازي نیست.

- 10در صورت درخواست دانشجو براي اخذ تسهیلات در ترم هاي بعدي نیازي به مراجعه مجدد به شعبه بانک جهت تشکیل پرونده اعتباري نمیباشد و صرفا با تکمیل فرم درخواست مجدد تسهیلات در سایت اعلام شده دانشگاه پیام نورو تایید آن توسط دانشجو، بانک با دریافت فرم تائیدیه درخواست، اقدام به واریزتسهیلات به حساب اعلامی دانشگاه خواهد نمود.

- 11پس از تکمیل پرونده تسهیلات، دانشجو وکالت واریز مبلغ تسهیلات به شماره حساب اعلامی از سوي دانشگاه را تکمیل و شهریه به حساب دانشگاهواریز می گردد.

- 12در صورت عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات توسط دانشجو، کارت ورود به جلسه آزمون براي دانشجو صادر نخواهد شد.

- 13معرفی ضامن معتبر )کارکنان کشوري/ لشگري اعم از شاغل، پیمانی ،بازنشستگان و یا کاسب معتبر باجواز کسب( براي یک بار در دوران تحصیل.

-14 نحوه محاسبه اخذ سفته/چک براي دانشجویان جدید الورود در هر سال تحصیلی بر مبناي شهریه اعلامی در هر مقطع تحصیلی از طرف دانشگاه درسال تحصیلی جدید می باشد .

-15 به منظور تسهیل در امور دانشجویان، تشکیل پرونده اعتباري تسهیلات قرض الحسنه و اخذ وثایق به میزان کل شهریه ، یک با ر د رکل دوران تحصیل دانشجو در هر یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی ،کارشناسی ارشد ودکترا صورت می گیرد.

مدارك لازم جهت تشکیل پرونده تسهیلات قرض الحسنه

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی دانشجو و ضامن

گواهی کسر از حقوق و یا کپی جواز کسب از ضامن

ارائه یک فقره چک یا سفته به میزان اصل و کارمزد(توسط دانشجو یا ضامن)

   تبصره :در صورتیکه ضامن داراي جواز کسب می باشد ارائه یک فقره چک از ضامن الزامی است.

حضور دانشجو و ضامن جهت تشکیل پرونده اعتباري تسهیلات قرض الحسنه در شعبه الزامی است

 
 
امتیاز دهی